Overlastgevend hostel Nightflight blijft regels aan laars lappen

9 augustus 2020

Overlastgevend hostel Nightflight blijft regels aan laars lappen

Voor het vijfde jaar op rij trekt SP Breda samen met omwonenden aan de bel over het overlastgevende hostel Nightflight aan de Nijverheidssingel. Want zelfs in onzekere tijden zijn er een aantal zekerheden waar je altijd op kan rekenen in de zomerperiode in Breda. De stranden van de Galderse Meren liggen vol, de straten liggen open én omwonenden van Nightflight liggen overhoop met dit overlastgevend hostel aan de Nijverheidssingel. Het plat dak aan de achterkant van het hostel mag volgens de exploitatievergunning niet gebruikt worden om te voorkomen dat omwonenden overlast ervaren. "Wij ontvingen echter klachten en beelden van omwonenden waaruit blijkt dat er een complete lounge set en zelfs fitness apparatuur op het plat dak staan", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Dit voorbeeld is illustratief voor de situatie waarbij de Gemeente Breda nog altijd onmachtig lijkt om de voorwaarden uit de exploitatievergunning te handhaven."