Bestuur

Op 1 juli 2020 kozen de leden van de afdeling een nieuw bestuur. Tot juli 2022 vormen zij het bestuur. Hieronder vind je een korte beschrijving van alle leden en hun taken en contactgegevens.

Oscar van Raak

06-36327842

Oscar is voorzitter van de afdeling. Hij is sinds 2017 lid en eerder actief binnen het afdelingsbestuur. In het dagelijkse leven studeert hij Rechtsgeleerheid aan de Universiteit van Tilburg. Daarnaast is hij de schakel tussen de afdeling en de landelijke partij.

Inge Verdaasdonk

Fractievoorzitter | Bestuur | Gemeenteraadslid - Zorg, Jeugd & Armoede

06-40787707

Als fractievoorzitter neemt ze ook deel aan het bestuur van de afdeling.

Maartje Verheijen

Organisatiesecretaris | (eind)redactie Slagkracht

06-15660171

Sinds 2016 is zij lid van de SP. In het bestuur is zij de organisatiesecretaris en houdt zij zich bezig met de coördinatie van de Slagkracht.

Paul Marijnissen

Bestuurslid | penningmeester

06-12751631

Paul Marijnissen (1965) , is sinds 2009 lid van de SP en heeft dan al aan diverse activiteiten meegedaan. In 2013 is hij lid van het bestuur in de functie van organisatiesecretaris en is dan campagneleider voor de verkiezingen(GR en EU) van 2014. Van 2015 tot 2018 heeft Paul in het bestuur gezeten als actiecoördinator en heeft diverse campagnes geleid en activiteiten georganiseerd. Sinds 2017 is Paul coach van afdelingen Moerdijk en Gilze-Rijen.

Marlous Fieret

Bestuurslid

Marlous is 1 van de kersverse bestuursleden van onze afdeling. Ze is 2 jaar geleden lid geworden, nadat het toen nieuwe Bredaase college 'net iets minder' sociale doelstellingen had. Marlous woont in Zandberg West, samen met haar vriend en kindjes van 11 en 7. Naast het runnen van een welzijnsorganisatie is ze actief als voorzitter van de wijkraad, oprichter van sociaal buurtproject buur4buur en 1 van de organisatoren bij Breda Barst. Binnen de afdeling wilt zij zich inzetten voor sociale dossiers en voor het inzetten van talenten en betrokkenheid van en voor onze leden.

Joska Dubbeldam

Bestuurslid

Met een vader als gemeenteraadslid ging het thuis vaak over politiek bij Joska Dubbeldam. En toen zij de SP had gevonden, was het een gemakkelijke keuze om actief te worden. Ze begon in Breda voor het Eerlijk Delen comité en dus doet ze Sociale Zaken zoals Atea, waar ze werkt en de aandacht voor dakloze mensen. Ze studeerde CMV en dat gaat over mensen en creativiteit. De vorm daarvoor is dansen, zoals DanceAble en Steps of Joy. Toch is ze ook actief voor Omslag in Eindhoven met als dossier duurzaam wonen en leven. Zoals ecodorpen en ecogroepen, biologische landbouw en haar bijdrage voor de wetgeving Structuurvisie Ondergrond. Zelf hoopt ze ook ecologisch te gaan wonen. Maar als dat niet in Nederland kan, dan vertrekt ze naar Ierland.

Olaf van der Bruggen

Bestuurslid | Rood coördinator

Olaf (18) is sinds 2019 lid van de SP en sinds juli 2020 lid van het afdelingsbestuur. Hij is verantwoordelijk voor een aantal bestuurstaken en voor ROOD Breda, de jongeren tak van de SP in Breda. Na het behalen van zijn havo diploma heeft Olaf besloten een tussenjaar te nemen waarna hij wilt beginnen aan de docentenopleiding maatschappijleer. In het dagelijks leven is hij een vakkenvuller bij de Albert Heijn en houdt hij zich bezig met zijn hobby's zoals voetbal, geschiedenis en videogames.

René Spiegels

06-15638821

René Spiegels is opgegroeid in Etten-Leur en op zijn 18de naar Breda verhuisd waar hij nu in het centrum woont. Na zijn studie tot docent maatschappijleer heeft hij een studie milieukunde afgerond. In het verleden is René actief geweest binnen ROOD, maar ook binnen andere linkse actie- en protestbewegingen.

Martin Kik

Bestuurslid | actiecoördinator

06-43271881

Hij is verantwoordelijk voor een aantal bestuurstaken en is actiecoördinator.