Minister fluit wethouder terug; Breda moet briefadres verstrekken

19 november 2019

Minister fluit wethouder terug; Breda moet briefadres verstrekken

Foto: Gemeente Breda

Naar aanleiding van Kamervragen van de SP, is wethouder Miriam Haagh (PvdA) teruggefloten door minister Raymond Knops (BZK). Ondanks aandringen van de SP in de Bredase gemeenteraad, bleef Haagh volharden in het verbinden van voorwaarden aan het verstrekken van briefadressen aan dak- en thuislozen. SP-raadslid Inge Verdaasdonk wees Haagh en de rest van de raad erop dat dit in strijd met de wet was. Desondanks werd een voorstel van de SP die de wethouder opriep zich aan de wet te houden, op aandringen van Haagh weggestemd door de coalitiepartijen. “Het is goed dat dak- en thuislozen nu eindelijk krijgen waar ze recht op hebben, een briefadres zonder allerlei voorwaarden”, zegt Verdaasdonk. “Maar het is zorgwekkend hoeveel moeite het wederom heeft gekost deze wethouder te overtuigen van haar ongelijk. Al die tijd en energie hadden wij, maar ook de wethouder, beter kunnen besteden in het belang van Breda.”