Zijn regels voor afvalinzameling wel voldoende duidelijk?

18 april 2019

Zijn regels voor afvalinzameling wel voldoende duidelijk?

SP Breda vraagt het College van B&W of het wel voor iedereen duidelijk is dat (grof) huisvuil naast de containers plaatsen verboden is of hoe het dan wel moet? Bij verreweg de meeste inzamelplaatsen staat geen verbodsbord of andere informatie. Afgelopen weekend nog sprak de partij met omwonenden van containers die hun buurtgenoten regelmatig aanspreken. “Natuurlijk zijn er hufters die zich nergens iets van aantrekken, maar het blijkt in veel gevallen ook om onwetendheid te gaan”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. Nog meer camera’s zoals de VVD ook ditmaal weer voorstelt, is volgens SP Breda in ieder geval niet de oplossing. “Dat is niet alleen in strijd met onze eigen APV die strenge regels stelt aan camera’s in woonbuurten’, zegt Maes. “Het zorgt er bovendien voor dat kwaadwillenden buiten het oog van de camera, in sloten en groenstroken hun troep gaan dumpen.”

Reacties

In Etten-Leur kon je vroeger 1x per week de vuilnisbak buiten zetten en 1x per maand werd het grofvuil opgehaald . toen was er minder spraken van dumpen in het buiten gebied.
Dat is gekomen doordat er geprivatiseerd moest worden. En mensen nu moeten betalen. Voor het afval.