SP pleit voor snel toekennen startsubsidie Innovatief Hoge Vucht

28 augustus 2019

SP pleit voor snel toekennen startsubsidie Innovatief Hoge Vucht

SP Breda roept het college en de overige partijen in gemeenteraad op om Innovatief Hoge Vucht snel de benodigde startsubsidie van € 60 duizend toe te kennen. Tijdens het zomerreces is er in de wijk Hoge Vught na de teloorgang van Werk aan de Wijk, keihard gewerkt. Dit heeft geleid tot een mooi plan voor en door de mensen uit de wijk: Innovatief Hoge Vught. Het plan is aangeboden aan het college en de raad is door de initiatiefnemers geïnformeerd. “We komen er later dit jaar nog uitgebreid over te spreken, maar er is nu haast geboden bij het toekennen van de gevraagde startsubsidie zodat onder andere het goede werk van Werk aan de Wijk voortgezet kan worden”, zegt SP-raadslid Inge Verdaasdonk. “Wij roepen college en andere partijen daarom op om nu met dit geld over de brug te komen. Aan alleen mooie woorden over de wijk, hebben de inwoners van Hoge Vucht niets.”

Zie onderstaand de motie die SP Breda tijdens de eerstvolgende raadsvergadering op 12 september as. in gaat dienen.