Ook Alwel mengt zich in strijd tegen overlast Night Flight

16 oktober 2018

Ook Alwel mengt zich in strijd tegen overlast Night Flight

Foto: Google Streetview

Ook woningcorporatie Alwel (voorheen AlleeWonen) mengt zich in de strijd tegen het overlast gevende hostel Night Flight. Namens haar huurders heeft de corporatie een handhavingsverzoek ingediend bij de Gemeente Breda. “Alwel is een sterke bondgenoot en het maakt bovendien duidelijk dat er wel degelijk een groot probleem is”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “En dus niet slechts een enkele boze buurman zoals de eigenaar en beheerster van het hostel de al jaren voortdurende overlast afschilderen.”

Afgelopen weekend was het na een opgelegde sluiting van een maand, toch gelijk weer raak. Groepen gasten bleven drinkend op straat hangen, alcohol werd mee het hostel ingenomen en ook het dak aan de achterkant wordt nog altijd gebruikt als terras. Dit is allemaal in strijd met de exploitatievergunning. Maes: “Wie dacht dat na tot twee keer toe het hostel een maand sluiten, de eigenaar en exploitant hun leven zouden beteren, komt bedrogen uit. Het is triest maar als Night Flight zo doorgaat, is permanente sluiting onontkoombaar.”