Vaste stek voor ‘daklozenkok’ Rahal Lamlih

17 mei 2013

Vaste stek voor ‘daklozenkok’ Rahal Lamlih

Rahal Lamlih die al sinds jaren dagelijks kookt voor dak- en thuislozen, heeft eindelijk een vaste stek. Vanaf 21 mei gaat Rahal op werkdagen tussen 12 en 13 uur eten uitdelen in het Annahuis aan de Haagweg 3 in Breda. Zaterdags staat hij op de parkeerplaats van het SMO aan de Markendaalseweg 44. “Waren er maar meer mensen zoals Rahal!”, zegt Maurice Spapens, raadslid voor de SP die Rahal bijstond in zijn strijd. “Hij is niet bij de pakken neer gaan zitten toen wethouder Meeuwis hem het werk begin dit jaar onmogelijk maakte.”

Rahal Lamlih

Rahal bedankt de SP-fractie voor de strijd die ze samen geleverd hebben. Na een vervelende periode waarin het de weldoener onmogelijk gemaakt werd zijn goede werk te doen, is een eigen plek voor Rahal een droom die uit komt. De SP bedankt Rahal voor zijn goede werk en is blij dat hij dat nu op vaste en goed bereikbare locaties voort kan zetten. “Verzet loont en dat moet gevierd worden!”, volgens Spapens. ”Om de maaltijd de eerste dag wat feestelijker te maken zorgen wij voor de enige echte SP-tomatensoep is. Rahal, succes!”

(Foto door Diederik Olders)

Daklozenkok weer opgejaagd

Commotie in 2011