Daklozenkok Rahal alweer opgejaagd

20 februari 2013

Daklozenkok Rahal alweer opgejaagd

Rahal

SP Raadslid Maurice Spapens vraagt wethouder Meeuwis waarom de politie zo hard optreedt tegen daklozenkok Rahal Lamlih. Lamlih kookt al sinds jaren op vrijwillige basis gratis maaltijden voor dak- en thuislozen. Deze week werd hij door de politie voor een fikse boete gewaarschuwd. Daarmee wordt Lamlih het goede werk voor de medemens welhaast onmogelijk gemaakt. "Ik vraag mij af waarom de wethouder nu weer zo hard laat optreden", zegt Spapens. "Als de wethouder zo nodig de boel rond ‘het IJ’ wil schoon vegen laat hij dan de mensen die echt overlast geven, zoals drugsdealers, aanpakken en niet lafhartig Rahal Lamlih het werk onmogelijk maken".

Met dit repressieve optreden tegen Lamlih is de discussie van twee jaar gelden weer helemaal opgeladen. In het najaar van 2011 leidde een harde aanpak door Wethouder Meeuwis al tot commotie. Toen was de algemene conclusie ook al dat Lamlih zijn altruïstische vrijwilligerswerk gewoon mag en kan uitvoeren. "Er is sindsdien niets veranderd ", zegt Spapens "De gemeente zou trots moeten zijn en Rahal Lamlih moeten steunen in zijn barmhartige werk. Waarom wordt nu niet met hem gesproken over een passende oplossing?".

Commotie in 2011