Geeren Zuid Gefeliciteerd

7 februari 2013

Geeren Zuid Gefeliciteerd

De SP afdeling Breda feliciteert Geeren Zuid met de heropening van het buurthuis. Wat ons betreft had het nooit dicht gemoeten. Elke wijk verdient zijn eigen buurthuis. Een ontmoetingsplek waar mensen een praatje hebben en waar leuke activiteiten worden georganiseerd.

Het is wel typisch dat degene die het indertijd dicht gooiden het buurthuis nu weer komen openen. Het waren immers de wethouders Boelema en Bergkamp die twee jaar geleden de stekker er uit trokken. Onder het motto van de bezuinigingen viel voor 17 buurthuizen toen het doek, Alles bij elkaar levert de sluiting van die buurthuizen maar een schijntje op. De meeste staan nog altijd leeg en kosten alleen maar geld. Dat is een hele zware prijs die de stad betaald. Zoveel goed werk van organisaties en vrijwilligers werd in een klap over boord gekieperd.

Mede door uw verzet en dat van Red ons Buurthuis kregen buurthuizen de kans door te starten als ze daar zelf geld voor vonden. Gelukkig voor Geeren Zuid heeft Singelveste die handschoen op gepakt. De schade wordt hersteld. U heeft weer een buurthuis.

Wij wensen u veel geluk en hopen u daar weer regelmatig tegen te komen.

De klap van Boelema komt hard aan
Dossier Red ons Buurthuis

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.