In memoriam: Frank Vergoesen

Foto: maurice spapens

Im memoriam: Frank Vergroesen

In Memoriam: Frank Vergroesen

Geboren op de dag dat de tweede wereldoorlog eindigde 15-08-1945, 16-07-2024 overleden.

De afdeling Breda ontving het verdrietige nieuws dat Frank Vergroesen overleden is. Een bijzonder en actief lid die niet alleen voor de afdeling maar ook voor de stad Breda en zijn Prinsenbeek veel heeft betekend.
In zijn werkzame leven zat Frank op de grote vaart en heeft hij de hele wereld gezien. “Als je op een grote tanker vaart en je kunt niet kilometers ver vooruitkijken en denken, dan gaat het mis” Het is dat verre vooruitkijken dat hij meenam in de politiek. Want Frank was niet alleen een actieve SP-er, hij voerde ook de SP fractie Breda van 2006 tot 2010 aan als fractievoorzitter.
In de fractievergaderingen begon hij altijd eerst met de ingekomen post, of dat nou per e-mail of op papier was, dat maakte niet uit. Eerst de mensen, dan pas het systeem. Hij bracht vele uren door op het Stadserf van Breda en daarbuiten om te strijden tegen afbraak en onrechtvaardigheid, te strijden voor de mensen.
Hij reed vele kilometers voor de afdeling om drukwerk op te halen of ergens mee te helpen bij een actie. Vele vele jaren lang bezocht hij trouw de ALV’s om daar op zijn Franks zijn inbreng en mening te geven. Een trouwe, oprechte, recht door zee SP-er.
Het tekent hem als geen ander dat hij een aantal jaren geleden streed voor “Het bankje”. Dat bankje had al zo lang als hij wist bij hem in de buurt gestaan. Ouderen, jongeren, men ontmoette elkaar daar. En toen was het bankje weg. Frank beet er zijn tanden in en na jaren strijd is het bankje weer teruggeplaatst. https://breda.sp.nl/nieuws/2021/09/het-duurste-bankje-van-prinsenbeek-st...
Laten we het bankje het “Frank Vergroesen Bankje” noemen ter ere van, en herinnering aan Frank Vergroesen. Dat heeft hij meer dan verdiend.
De SP afdeling Breda bedankt Frank voor zijn jarenlange inzet en betrokkenheid en zal hem gaan missen. Vaarwel Frank.

Maurice Spapens