19 juni 2024

Foto: sp breda / blabla

Partijleider Jimmy Dijk in Breda voor bijeenkomst meldpunt Co-Med

Maandagavond 24 juni organiseert de SP Breda samen met de landelijke partijleider Jimmy Dijk een bijeenkomst over Co-Med. De Bredase SP lanceerde in oktober een meldpunt na onophoudelijke klachten en presenteert nu zijn rapport.

Het nieuws staat er vol van, de klachtenregen over de bereikbaarheid en de kwaliteit van de huisartsenpraktijk van Co-Med en de mogelijke faillissementen. Reden genoeg voor burgerraadslid Marlous Fieret dit onder de aandacht te houden. Fieret: 'Afgelopen april hebben we een rapport van alle schrijnende verhalen aan Minister Helder van VWS gepresenteerd, maar tot zover is er weinig actie. Ondertussen blijven de zorgen, zowel voor de patiënten, de hardwerkende zorgverleners en de wijk. Met deze bijeenkomst willen we de problemen die een praktijk als Co-Med veroorzaakt een gezicht geven. Zo hebben we direct betrokkenen uit de wijk, de wijkraad, een huisarts en een patiënt gevraagd om hun ervaringen te delen.' Tijdens de bijeenkomst wordt ook besproken door Jimmy en het panel wat dan alternatieven zouden zijn.

De bijeenkomst vindt plaats in De Verbinding, Alexberg 2A, Breda. Om 19.30 is de inloop en om 20.00 start de bijeenkomst.

Aanmelden via de app 06-44381193 of mail marlous@spbreda.nl of loop even binnen!

Het rapport van de het Meldpunt Co-Med is te vinden via de website van de SP Breda Patiënten en SP Breda roepen minister op: Grijp in bij zorgfalende Co-Med :: SP Breda