Bredase SP fractie stelt vragen over de corona plaquette

27 september 2023

Bredase SP fractie stelt vragen over de corona plaquette

Foto: inge

We hoeven het niet uit te leggen: de corona periode was een intense periode voor iedereen. We lazen dan ook met verbazing over de plaquette in de Ginnekenstraat. Ons burgerraadslid Marlous Fieret wil aandacht vragen voor andere zeer belangrijke Bredanaars: de mensen die keihard door gingen met werken terwijl Breda op slot zat: de onmisbaren! De afvalservice, de zorg, onderwijs, hulpverlening, brandweer, jongerenwerkers, enz: zij stonden in de frontlinie en werden in coronatijd ‘vitale en cruciale beroepen’ genoemd.

Maar eigenlijk ook iedere Bredanaar, iedereen is getroffen door corona en iedereen heeft op zijn wijze zich ingezet om vorm te geven aan verbinding maken in een tijd die om afstand vroeg.  De SP is daarom van mening dat het passend is om een herinnering voor alle Bredanaars te creëren, en daarom hebben wij het college gevraagd om hier actie op te ondernemen, en niet enkel aandacht te hebben voor één bepaalde groep.

Lees hier de vragen: Raadsvragen+SP+27092023+coronaplaquette+voor+cruciale+beroepen+en+alle+Bredanaars (notubiz.nl)