Succesvolle eerste avond armoedenetwerk

18 oktober 2022

Succesvolle eerste avond armoedenetwerk

Foto: Dirk Uijl

Op maandagavond 17 oktober, Wereldarmoededag, heeft de Bredase SP de eerste bijeenkomst van het nieuwe armoedenetwerk georganiseerd. Fractievoorzitter Inge Verdaasdonk: “In tijden van gierende inflatie, energieplafonds en dikke rijen bij de voedselbank is het belangrijk dat inwoners, organisaties en de gemeente weer samen gaan optrekken om armoede te bestrijden. Armoede moet weer op de agenda staan in Breda en met het armoedenetwerk willen we dat zoveel mogelijk mensen en organisaties hierbij betrokken worden.” Wil jij ook je stem laten horen over armoede in Breda? Mail dan naar breda@sp.nl.

Tijdens de avond is uitgebreid stilgestaan bij de energierekening. Zo was het verhaal te horen van iemand die een voorschot moest betalen van 900 euro. Ook werd de wethouder armoede, Marike de Nobel, bevraagd over hoe het nu zit met de energietoeslag en wie wanneer welk geld kreeg. Tenslotte is er in groepjes gediscussieerd over welke plannen het armoedenetwerk in de toekomst kan gaan uitvoeren. Verdaasdonk: “Ik ben erg blij dat we met zo’n 30 mensen gestart zijn en ideeën verzameld hebben.”