Waarom geen wijkvoorzieningen in Calandstraat?

19 januari 2022

Waarom geen wijkvoorzieningen in Calandstraat?

Foto: Google Maps / ©2022

Op de plek waar het oude schoolgebouw van De Fontijn stond wil het stadsbestuur middeldure huurwoningen zetten. "Een gemiste kans" volgens SP fractievoorzitter Inge Verdaasdonk: "In Geeren Zuid, een aandachtswijk, zijn vrijwel geen voorzieningen voor de wijk zelf. Dit had een perfecte plek kunnen zijn daarvoor. Nu verkoopt de gemeente haar grond voor iets wat de wijk niet beter maakt."

In de te agenderen stukken voor de raad staat de grondexploitatie en kredietvotering als het gaat over de gemeentegrond op de Calandstraat in Geeren-Zuid. De SP heeft vragen over de toekomst van dit gebied en hoe zich dit verhoudt tot het versterken van de wijk Geeren-Zuid. Het valt ons op dat er in Geeren-Zuid weinig voorzieningen aanwezig zijn zoals, winkels, ontmoetingsplaatsen (sport) verenigingen, jeugdhonk etc.

SP Breda ziet liever dat er een nieuwe maatschappelijke voorziening (bijvoorbeeld een sportvereniging) komt op de Calandstraat, die de cohesie in de wijk versterkt. De SP wil van het college dan ook o.a. weten hoe het aankijkt tegen deze zienswijze? En mocht het deze zienswijze niet delen, waar ziet het college dan nieuwe maatschappelijke voorzieningen geplaatst worden in de wijk?

Lees hier alle raadsvragen: Raadsvragen Woningbouw Calandstraat

Lees hier het artikel uit BNDeStem: Liever sportclub dan woningen op locatie schoolgebouw Geeren-Zuid: ‘Dat versterkt cohesie in de wijk’