Bredase SP onderzoekt tochtklachten in Driesprong

18 december 2021

Bredase SP onderzoekt tochtklachten in Driesprong

Vanochtend werd de Bredase SP hartelijk ontvangen door John Luhalima in de Molukse wijk driesprong. Frans, Joost, Olaf en Michel gingen met John langs bij een paar huizen om te luisteren naar verhalen over tochtklachten, lekkages en krakende plafonds. Deze huizen huren de bewoners van Wonen Breburg en zijn zo’n 10 jaar geleden gerenoveerd. Dat lijkt bij een eerste ronde langs de huizen niet overal goed gebeurd te zijn. “We troffen lekkage- en waterschade aan bij een bewoner aan de Wieringenstraat op zolder.” Vertelt Joost van Dyck.

Buiten op straat konden de SP’ers ook zien dat het voegwerk en het lood bij de schoorstenen aan vervanging toe is. “En in de Schoklandstraat troffen we slechte tochtstrips aan bij de bovenlichten.” aldus SP’er Frans Maas.

De komende tijd gaat de SP meer klachten bundelen en daarna met de bewoners kijken hoe ze in gesprek kunnen met Wonen Breburg. De Bredase SP roept mensen uit de Driesprong op die de klachten ook herkennen om een mail te sturen naar michel@spbreda.nl of contact op te nemen met hun buurman John Luhalima