SP in gesprek met bewoners Schorsmolen

18 september 2020

SP in gesprek met bewoners Schorsmolen

Foto: Dirk Uijl

Op vrijdagmiddag is de SP in gesprek gegaan met bewoners van de Schorsmolen om te horen hoe het hen bevalt in hun wijk. Zo’n 20 omwonenden zijn een kop koffie of thee komen drinken. Buurtbewoner en bestuurslid bij de SP Maartje Verheijen: “Wat opvalt in de verhalen is dat zij het vooral erg fijn wonen vinden in de Schorsmolen. Het is dichtbij het centrum en het station, en het is een gezellige wijk. Tegelijkertijd lopen er momenteel ook plannen om het voetgangersgebied opnieuw in te richten. Daar is binnenkort een mooie gelegenheid voor.” Er loopt op dit moment een tijdelijke weg dwars door het voetgangersgebied heen vanwege werkzaamheden. Als deze weer weggehaald wordt, kan er gekeken worden wat er voor terug komt.

De aanleiding om met buurtbewoners in gesprek te gaan zijn de sets schriftelijke vragen die SP-raadslid Dirk Uijl heeft gesteld over de veiligheid in het voetgangersgebied. “Het is goed te horen dat bewoners onze inzet waarderen. Zo maken we samen de wijk nog fijner om in te wonen” zegt Uijl. Zie hieronder de schriftelijke vragen die Uijl heeft gesteld met het antwoord van de wethouder erbij.