Toegankelijkheid evenementen definitief op de kaart gezet

23 april 2020

Toegankelijkheid evenementen definitief op de kaart gezet

Met twee aangenomen SP moties is toegankelijkheid van evenementen definitief op de kaart gezet. SP raadslid Dirk Uijl: “Twee jaar geleden zijn we met de vrijwilligers van Breda Gelijk werkbezoeken voor raadsleden gaan organiseren om de problemen die mensen in een rolstoel tegen komen zichtbaar te maken. En nu stellen we evenementenbeleid vast waar toegankelijkheid een eigen hoofdstuk heeft, dat aangescherpt is door onze voorstellen. Dat is een heel mooi resultaat!” De checklist van Breda Gelijk, die al standaard bij vergunningsaanvragen wordt meegegeven, wordt dankzij onze motie voortaan ook in de evaluatie besproken. Daarnaast moeten het terrein en de noodvoorzieningen standaard goed toegankelijk zijn.

Op het gebied van toegankelijkheid valt ook na de aangenomen moties nog veel te winnen, maar toch is Uijl zeer tevreden: “Dat de moties zo breed ondersteund en mee ingediend zijn, laat zien dat het belang van toegankelijkheid breed gedeeld wordt. En daarom heb ik er alle vertrouwen in dat we als stad toegankelijkheid steeds normaler gaan vinden.”