SP: De Buurtcamping ook iets voor Breda?

13 juli 2019

SP: De Buurtcamping ook iets voor Breda?

Recent bleek uit onderzoek van het Nibud, dat ruim een kwart (28%) van de Nederlanders niet op vakantie gaat dit jaar. De grootste reden hiervoor zijn de kosten. Een alternatief kan De Buurtcamping zijn. Dit is een sterk in populariteit toenemend initiatief, waarbij buurtbewoners op vakantie gaan in hun eigen park. Daarbij is een derde van de kampeerplekken voor betalende buren, een derde voor buren die om financiële redenen niet op vakantie kunnen en een derde voor buren die als vrijwilliger helpen. “Tilburg en Dordrecht doen al mee aan dit mooie initiatief, maar Breda en de rest van West-Brabant zijn nog een grote witte vlek op de kaart”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. Daar zou wat SP Breda betreft snel verandering in mogen komen. Maes: “Hoe gaaf zou het zijn als Bredanaars, van rijke bal tot bijstandsmoeder, samen op de camping staan in het Valkenberg, de Heuvelbrink of één van de vele andere mooie plaatsen die onze wijken en dorpen rijk zijn?”

Lees hier de vragen van SP Breda aan het College van B&W over De Buurtcamping