Thema-avond over gemeentelijke zorgverzekering en eigen risico

29 januari 2019

Thema-avond over gemeentelijke zorgverzekering en eigen risico

Maandag 4 februari organiseert SP Breda een avond over de collectieve zorgverzekering van CZ en de Gemeente Breda, in het bijzonder het herverzekeren van het eigen risico. Na ongeruste geluiden van verzekerden en het stellen van raadsvragen, kwam SP Breda er eind vorig jaar achter dat enkele honderden mensen met een gemeente extra uitgebreid-polis, het overgebleven eigen risico niet terug kregen. In plaats daarvan verdween dit bedrag in de kas van de gemeente. “Bijzonder wrang omdat deze polis juist is bedoeld voor mensen met een kleine beurs”, zegt SP-raadslid Inge Verdaasdonk. “Dat de gemeente over de rug van uitgerekend deze mensen geld verdient, kan nooit de bedoeling zijn.”

Aan de oproep van SP Breda voor mensen met deze polis om zich te melden, werd massaal gehoor gegeven. Binnen een week tijd werd het bericht duizenden malen bekeken, gedeeld en hebben tientallen verzekerden hun verhaal aan ons gestuurd. “Velen van hen voelen zich misleidt door de gemeente omdat hen niet is uitgelegd dat deze polis juist in hun nadeel uitpakt”, zegt Verdaasdonk. “We merken ook dat ondanks onze raadsvragen, de gemeente voor dit jaar wederom geen heldere uitleg heeft gegeven over welke polis voor wie het beste is. We gaan daarom graag het gesprek aan met gedupeerden hoe we ervoor kunnen zorgen dat in de toekomst iedereen op de juiste polis gewezen wordt door de gemeente.”

Thema-avond Gemeentelijke zorgverzekering en eigen risico, maandag 4 februari 2019, van 19.30 tot 21.30 uur, Nieuwe Meidoorn, Meidoornstraat 115, Breda. Toegang is uiteraard gratis, evenals de koffie en thee.

Reacties

Ik vind het te belangrijk om dit voorbij te laten gaan. Ik verzet mijn fysio hiervoor tot maandag avond groetjes en een fijn weekend Raphaela

Volg SP Breda