Afsluiten Zandbergweg groot succes

27 oktober 2018

Afsluiten Zandbergweg groot succes

De actie van bewoners van de Zandbergweg, waarbij ze de smalle straat voor vrachtverkeer af hebben gesloten, is een groot succes geweest en is zonder problemen verlopen. Dirk Uijl, raadslid voor de SP, was vanaf de vroege uurtjes bij de actie aanwezig: “De buurtbewoners hadden het perfect voorbereid. Spandoeken gemaakt, de supermarkt op de hoogte gebracht en de laad- en losplaats aan de voorzijde vrij gehouden. En daarmee hebben ze gelijk bewezen dat er een alternatief is.”

In de loop van de ochtend werd het steeds drukker. Raadslieden van verschillende partijen kwamen poolshoogte nemen en ook de pers heeft opnames gemaakt en interviews  afgenomen. Op de vraag of de actie nu klaar is zegt Uijl: “Ik wens de buurtbewoners een heel groot overwinningsfeest toe, maar ik zou de uitnodigingen nog even niet versturen. Wethouder Adank (VVD) heeft de afgelopen maanden meerdere keren laten zien dat hij niet durft te kiezen voor de leefbaarheid en veiligheid van de wijk, en dat hij erg gevoelig is voor bezwaren van de supermarktleiding. Maar het zou echt een blamage zijn als hij nu nog steeds niet wil luisteren naar de wens van de bewoners en de gemeenteraad.”

De SP heeft in ieder geval aangekondigd dat als voor de raadsvergadering van 15 november er nog geen besluit is genomen, zij wethouder in die vergadering ter verantwoording gaan roepen.