Breda wordt steeds 'gezelliger'

2 juli 2018

Breda wordt steeds 'gezelliger'

Het VVD-college laat er geen gras over groeien. Amper een maand onderweg en ze hebben al een bedelverbod door de raad gedrukt, de jacht geopend op dak- en thuislozen in het buitengebied en nu zullen ook boa’s (opsporingsambtenaren) bewapend gaan worden. Het contrast met het vorige college waarin de SP wel was vertegenwoordigd, kan haast niet groter. In plaats van geloof in het goede van de mens en samenwerken, zet dit VVD-college vol in op repressie en onderdrukking. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de bezuinigingen op de Wmo, jeugdzorg, armoedebeleid en de sociale werkvoorziening van in totaal € 40 miljoen. "Ook die enkeling die er nog aan twijfelde of het inderdaad de SP was die de afgelopen vier jaar het verschil heeft gemaakt in Breda, moet inmiddels erkennen dat het onze partij was die de vorige coalitie sociaal maakte", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes​. "Maar ook vanuit de oppositie, in de raad en op straat kunnen we Breda eerlijker en socialer maken. Breda is namelijk van iedereen!"