Nieuw VVD-college besluit direct tot sluiten Stichting Ariba

10 juni 2018

Nieuw VVD-college besluit direct tot sluiten Stichting Ariba

Foto: Google Streetview

Daags na hun installatie is de eerste daad van dit VVD-college, de sluiting van Stichting Ariba in Bavel. Ondanks eerdere toezeggingen, krijgt de zorgboerderij die dagbesteding biedt aan jongeren met een beperking, geen nieuw huurcontract. Jarenlang is er met de initiatiefnemers van Ariba gewerkt aan de juiste bestemmingsplannen, de juiste huurcontracten en de juiste voorwaarden. Afgelopen februari is aan de initiatiefnemers een verlenging van het huurcontract toegezegd. “Tot onze spijt horen wij nu dat het huurcontract ondanks de toezeggingen niet door gaat”, zegt SP-raadslid Inge Verdaasdonk. “Dit getuigd op zijn minst van onzorgvuldigheid richting de initiatiefnemers die veel tijd, geld en energie hebben gestoken in de plek. Om de term onbehoorlijk bestuur nog maar even niet in de mond te nemen!”

Zie onderstaand de vragen van SP Breda aan het College van B&W

Reacties

Te gek voor woorden. Met hart en ziel werken voor en met gehandicapten en zo aan de kant geschoven worden. Tylisch VVD. Partij met zelf meeste corruptie-schandalen zonder enig gevoel of sympathie voor wie niet tot de rijke elite behoort. Schande! Ik zeg:ACTIE EN PROTEST

Dat verwondert jullie van de SP toch niet, dat achterbakse gedoe van al die VVD'ers. Het grote voorbeeld zetelt in Den Haag.
Ja zeggen, maar nee bedoelen.

Schande zelfs van de VVD al is van iemand van wie je het kunT verwachten wel zeker de VVD. Zeer onbetrouwbaar!

Ariba mpet blijven!
Zoveel jongeren die hier mee geholpen zijn

Ariba moet zeker blijven dit betekend zoveel voor jongeren met een beperking dit mag ze niet afgepakt worden

Is een stabiele basis voor die gasten, moet zo blijven

Moet blijven ivm stabiele basis voor die gasten

Als er nog zoveel leegstaande panden zijn heeft het geen nut de stichting te sluiten. Openhouden dus!

Belachelijk dat ze dit willen sluiten. Er gaat al genoeg omver door alle bezuinigen. Gebruik lekker de omliggende leegstaande bedrijfsgebouwen!

Weer een belachelijk idee.
Te triest voor woorden.

Een zorg boerderij heeft zoveel meerwaarde

Zorgvuldigheid is een groot goed.

Ariba moet open blijven , ben tegen sluiting . Deze man doet zeer goed werk en helpt hier mensen met een verstandelijke beperking en weet ook precies wat ze nodig hebben
Neem aan dat dit de petitie is , waarvoor ik tegen sluiting ben

Deze man heeft iets prachtigs gedaan voor de mensen met een beperking en dat wordt zo pardoes weggegooid.
Schaam jullie in en in triest

Schandalig
Laat ze ergens anders bedrijven bouwen

Houdt zorg beschikbaar!

Afblijven. Laten voortbestaan.

Er zijn genoeg leegstand kantoren in Breda en dan willen ze blijven bouwen en ook nog conventionele bouw ten koste van andere minderheden. Dat kan echt niet...laat op die plek een mooie CPO op huurbasis komen...dan ben je innovatief...

Véél succes

Open houden!

Schandalig!!!!!
Ariba is maatwerk en dit wordt gedaan met hart en ziel!
Dit raakt mij.........

Dat krijg je nou als je VVD stemde, gaan we lekker naar de kloten

Dat ga je krijgen als je op de VVD stem, naar de kloten.
En dit is nog maar een begin

Ja hoor de gemeente weer gaat het goed met iets steken zij er een stokje voor. Schandalig. De man doet zoveel leuke dingen . Marleen

Houd zorg op peil en dit soort zorg helemaal!

Een kalm, bescheiden leven verschaft meer geluk dan een succesvol bestaan vol ambitie, dat gepaard gaat met aanhoudende onrust.

Voor de VVD natuurlijk een totaal nieuw iets. Nee dus, dat blijkt alweer eens.

Laat het rusten, VVD. Laat los en zoek andere opties.

Blijf open !!!

Ariba moet blijven! Deze jongens hebben een mooie dagbesteding, dit mag toch niet wijken voor industrie waarvan er al genoeg is in Bavel waar al vele panden leeg staan! Dus geen noodzaak! Het gaat de VVD alleen maar om prestige, er wordt geen rekening gehouden met het individu en hardwerkende mensen die anderen een mooie dagbesteding geven.

Dusssss, VVD, dit is voorbeeld 3.125.... kappen nu!

Waarom moeten altijd de plekken met de beste bedoelingen wijken voor het geld. Deze plek doet er voor een aantal echt toe. Economie vóór sociaal is precies waar het tegenwoordig duidelijk mis gaat. Neem deze mensen hun dagelijks geluk niet af!!

Iedereen kakt op de VVD.. maar die partij is zowel in Den Haag als in de gemeente Breda democratisch verkozen door de kiezer. Er lopen dus heel veel mensen rond die dat prima beleid vinden. In Den Haag belazeren ze de boel x op x... maar daarna worden ze gewoon weer de grootste partij.. dat is dus niet alleen de rijke elite. Het is je buurman, je zus of je eigen vader of moeder die die mensen aan de macht helpen. Denk daar maar eens over na allemaal ;)