Tiny Houses goede aanvulling op woonbeleid

14 september 2017

Tiny Houses goede aanvulling op woonbeleid

SP Breda vraagt het College van B&W om samen met initiatiefnemers, Tiny Houses verder vooruit te helpen. Na een jaar klussen werd vorige maand onder grote belangstelling het Tiny House van Bredanaar Remco Stadhouders opgeleverd. Het mobiele huisje biedt alles wat je als één- of tweepersoonshuishouden nodig hebt. Naast het hippe uiterlijk valt de populariteit ook te verklaren door het feit dat een Tiny House voor een fractie van de kosten van een regulier huis gebouwd kan worden. Daarnaast is het zelfvoorzienend waardoor aansluiting op de riolering of het elektriciteitsnet niet nodig is. “Dit 'of the grid' wonen in combinatie met het bevrijd zijn van woonlasten zoals huur of hypotheek, spreekt veel mensen aan”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Daarnaast is het volgens mij een welkome aanvulling op het woonbeleid wat gericht is meer betaalbare huizen en een betere doorstroming op de woningmarkt.”

Zie onderstaand de vragen van SP Breda aan het College van B&W