Onderzoek naar ratten in het Ginneken in volle gang!

23 maart 2017

Onderzoek naar ratten in het Ginneken in volle gang!

Bewoners rondom de Keermanslaan in het Ginneken krijgen de komende tijd te maken met een onderzoek naar de staat en ligging van de riolen in hun buurt. Dit naar aanleiding van de al jarenlange klachten van de buurt over de aanwezigheid van ratten in hun straat, tuin en zelfs in hun huis. De SP voert samen met de buurtbewoners, al sinds 2013 actie om de aanwezigheid van ratten in deze buurt op de agenda van de gemeente en WonenBreburg te krijgen. "En dit is nu gelukt!", zegt SP-raadslid Ria Wiegeraad. "Ik ben blij dat de Gemeente en WonenBreburg nu samenwerken in het aanpakken van het rattenprobleem.”

De reacties van de buurtbewoners zijn ook positief, maar nog wel met de nodige reserve. Wiegeraad: “Het is niet alleen belangrijk dat ze de straten nakijken, maar vooral ook de tuinen en de gangpaden. Want daar liggen nog de oude gresbuizen en beerputten, waar volgens ons de ratten vrij spel hebben. We hebben wel gehoord dat dit waarschijnlijk de volgende stap is. Dat hopen we dan maar. We hoorden ook dat dit een kwestie is van wie gaat dat betalen." SP Breda blijft de ontwikkelingen volgen samen met de buurt want het is belangrijk dat er een duurzame oplossing gevonden wordt.