Overlast ratten Ginneken groeit

14 oktober 2016

Overlast ratten Ginneken groeit

Eind 2013 trok SP Breda samen met inwoners van het Ginneken aan de bel over de rattenoverlast die daar plaats vond. Oude rioleringsbuizen waar het voor de knaagdieren goed vertoeven is, waren daarvan de oorzaak. In reactie op raadsvragen van SP Breda destijds, werd gesteld dat de situatie complex is omdat een deel van de woningen eigendom is van WonenBreburg en een deel van particulieren. "Er werd toegezegd dat WonenBreburg en de Gemeente Breda spoedig in overleg zouden gaan om te komen tot een oplossing voor dit groeiend probleem", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Bijna drie jaar later blijkt het probleem alleen nog maar groter geworden!"

In de BN/DeStem van donderdag 13 oktober is te lezen dat de rattenoverlast alleen maar groter is geworden en dat maatregelen tot op heden zijn uitgebleven. Andermaal wordt door WonenBreburg gewezen op de complexe eigendomssituatie en wordt er een overleg toegezegd waarbij partijen gaan zoeken naar een oplossing. Maes: "De overlast duurt nu al veel en veel te lang en voor SP Breda is de maat nu vol. Wij verwachten dat de gemeente in gesprek gaat met bewoners en WonenBreburg om snel met concrete maatregelen te komen!"

Zie onderstaand de vragen die SP Breda heeft gesteld aan het College van B&W