OMWONENDEN SPOOR WETEN NIET WAT TE DOEN BIJ ONGEVAL

28 juni 2015

OMWONENDEN SPOOR WETEN NIET WAT TE DOEN BIJ ONGEVAL

Omwonenden van het steeds drukker wordende spoor, weten niet wat te doen wanneer er een ongeval plaats vindt. Dat was één van de conclusies van het actieteam dat zaterdag de Driesprong introk. “Het was typisch om te horen dat niemand echt weet wat te doen bij een incident", zegt SP-raadslid René Spiegels. "De één gaat naar binnen en sluit ramen en deuren, de ander geeft juist aan in zijn auto te stappen en te maken dat hij wegkomt!”

Veel mensen gaven overigens wel aan dat het fijn wonen is in de Driesprong. Maar vooral het goederenvervoer veroorzaakt ’s nachts geluidsoverlast. Bewoners maken zich dan ook zorgen over de toename van het aantal goederentreinen. Spiegels: “Van het College van B&W hebben we in de Gemeenteraad al de toezegging gekregen dat omwonenden nader geïnformeerd worden indien daar behoefte aan is. Uit de gesprekken die we vanmiddag gevoerd hebben blijkt die behoefte er zeker te zijn!”