Roemer: Breda kan een hele sfeervolle stad zijn

14 maart 2014

Roemer: Breda kan een hele sfeervolle stad zijn

Het zijn de kleine winkels met passievolle eigenaren en een klantvriendelijke uitstraling die de stad sfeervol maken. Zo vat SP voorman Emile Roemer zijn bezoek aan de Bredase ondernemers samen. Afgelopen donderdag was  hij in de binnenstad waar inmiddels een op de zes winkelpanden leeg staat. Het wordt steeds lastiger voor de zelfstandig ondernemers om het hoofd boven water te houden. Emile Roemer: “Breda heeft alles in zich om een sfeervolle winkelstad te zijn maar dan moet de gemeente daar wel voor gaan kiezen en de kleine ondernemers de ruimte bieden”.

Wie in Breda kent niet de winkels als De vrije boekhandel, Het Ezelsoor, drogisterij Adank, kapper SUDS en fotowinkel Verschoore. Stuk voor stuk winkels waar je voor je plezier naar binnen loopt.

Doordat ze elkaar onderling wat te gunnen helpen De vrijeboekhandel en Het Ezelsoor elkaar aan klandizie.

Dat de 80-jarige drogist  Joep Adank het ondanks alles vol houdt zegt veel over de passie voor zijn vak en voor de klant.

Een speciaal aanbod dat je mooi presenteert verkoopt.

Het geheim van fotowinkel Verschoor zit in de vakkennis en vriendelijkheid van het personeel. Het zou goed zijn als mensen weer een vak leerden van echte praktijkmensen met kennis van het vak.

Dat de SP hart heeft voor het midden- en kleinbedrijf is inmiddels steeds meer bekend. Landelijk onderschrijft De voorzitter van MKB Nederland dat de SP de beste ideeen heeft voor het MKB. Lokaal waarderen ondernemers de inzet van de SP voor hun belangen als het gaat om koopzondagen, het ondernemersfonds, de waanzin van nog meer vierkante meters winkeloppervlak ‘Achter de Lange Stallen.

Oud ondernemer en SP-lid Peter Schouten daagt gearriveerde ondernemers in Breda uit om in actie te komen.

Reacties

Ja en BREDA mag van mij ook 100% sociaal worden en blijven tot heel nederland het ook is !!!