Hef het RetailPlatform maar op

18 mei 2012

Hef het RetailPlatform maar op

Afgelopen week heeft een aantal ondernemers uit de binnenstad een brief gestuurd aan het Retail Platform Breda (RPB). Het RPB pretendeert de Bredase winkeliers te vertegenwoordigen. Een groot aantal winkeliers, met name uit de inloopstraten zoals Veemarktstraat, Brugstraten, Halstraat, etc. voelt zich echter niet vertegenwoordigd door het RPB. Het gaat dan om belangrijke onderwerpen zoals de koopzondagen, het ondernemersfonds en de ontwikkeling van het Molsterrein. Terwijl het RPB juist is opgericht door de gemeente om de belangen van de winkeliers te vertegenwoordigen en de winkeliers samen te brengen. Het tegendeel lijkt telkens weer te gebeuren. SP Raadslid Joyce van der Sanden: " Dat RetailPlatform heeft er niets van gebakken tot nu toe. Wat mij betreft heffen we het Platform op en besteden we onze tijd en geld aan iets dat wel werkt.".

Ook tijdens de discussie over de invoering van de koopzondagen heeft de SP er regelmatig op gewezen dat deze gevoelens leven onder een deel van de ondernemers. Wethouder Meeuwis heeft gezegd dat er geleerd is van de slechte communicatie in het verleden en dat het RPB nu wel op een juiste manier communiceert en de belangen van alle ondernemers vertegenwoordigt. Van der Sanden:" Het wordt tijd dat de wethouder eens gaat praten met de winkeliers zelf en niet met die zogenaamde vertegenwoordigers van de vertegenwoordigers. Die hebben blijkbaar heel andere belangen dan waarvoor ze ooit met veel geld van de gemeenschap zijn opgericht".

Dossier Koopzondagen