Breda wil vooral in vrede samenleven in 2008

24 december 2007

Breda wil vooral in vrede samenleven in 2008

Gedurende drie zaterdagen verzamelde de Bredase SP nieuwjaarswensen bij drie grote Bredase winkelcentra. In totaal ruim 160 Bredanaars hingen hun wens in de kerstboom. Inmiddels is er een inventarisatie gemaakt. Wat wil de Bredase bevolking zoal?

Naast persoonlijke wensen (oma worden, altijd van Ineke blijven houden of leren vliegen) vonden veel Bredanaars vrede en samen leven belangrijk. Een einde aan oorlog, de troepen terug uit Uruzgan, een verdraagzaam Breda en samen leven met elkaar werden onder andere genoemd. Ook gezondheid, geluk, liefde en dergelijke worden door velen gewenst, voor zowel zichzelf als anderen. Ook politieke wensen werden geuit: het CDA uit, en de SP in de regering bijvoorbeeld.

Opvallend veel Bredanaars hoopten dat voedselbanken in 2008 niet meer nodig zullen zijn. Anderen hoopten dat ze in 2008 nieuwe schoenen konden kopen, de ouders in het buitenland konden bezoeken, of simpelweg geen honger meer hadden. Wensen waarvan we uit de grond van ons hart hopen dat ze in 2008 gerealiseerd kunnen worden en waar we als SP graag een steentje aan bijdragen.

Inventarisatie Nieuwjaarswensen