NEE TEGEN DEZE EU

3 mei 2014

NEE TEGEN DEZE EU

Zaterdag voerde de SP campagne voor de verkiezingen voor het Europees Parlement in Alphen en Chaam. De SP is voor Europese samenwerking die zorgt voor vrede, welvaart en het beschermen van democratische en sociale rechten. Maar juist die doelen worden door eurofiele partijen zoals D66 en VVD bedreigt. “Veel mensen die we spraken zeggen “nee” tegen deze EU” zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Zij voelen zich niet vertegenwoordigd door Europa en toch gaat er steeds meer macht naar Brussel.”

De SP verzet zich tegen politici die van Europa één superstaat willen maken. Samenwerken is volgens de SP prima maar Nederland moet zelf de baas blijven over de zorg, het onderwijs, de pensioenen en de sociale zekerheid. “Wij accepteren niet dat door Brusselse bemoeizucht Nederland gedwongen wordt de economie kapot te bezuinigen” zegt Maes. “Daarom zeggen wij: superstaat nee, samenwerken ja!” Wie in Nederland voor 100% sociaal kiest, stemt daarom op donderdag 22 mei op de SP!