Gemeente vindt extra maatschappelijke voorzieningen Geeren-Zuid onnodig

6 februari 2022

Gemeente vindt extra maatschappelijke voorzieningen Geeren-Zuid onnodig

Foto: Google Maps / ©2022

Dit blijkt uit de beantwooring van de raadsvragen die de SP stelde. De gemeente is van plan om in Geeren-Zuid grond, die aangemerkt is als maatschappelijk, te gaan verkopen. Hierdoor verdwijnt echter cruciale grond, waar toekomstige maatschappelijke voorzieningen zouden kunnen worden gerealiseerd. SP Breda ziet liever dat er een nieuwe maatschappelijke voorziening (bijvoorbeeld een sportvereniging) komt op de Calandstraat, die de cohesie in de wijk versterkt.

De gemeente geeft aan dat zij reeds eerder extra grond gekocht in het gebied voor de realisatie van de Brede school Geeren Zuid. En dat er dus sprake is van een verschuiving van de locatie van maatschappelijke gronden in de wijk en niet van het verdwijnen of verminderen. Meer grond voor extra maatschappelijke voorzieningen Geeren-Zuid is voor de gemeente blijkbaar onnodig: ”In Hoge Vucht / Geeren-Zuid zijn deze voorzieningen aanwezig”

Bij de beantwoording van vraag 3 “Kan het college een lijst aanleveren met maatschappelijke voorzieningen die onderzocht zijn en nodig geacht worden om de leefbaarheid in de wijk te verbeteren? Zoals is gevraagd te doen bij de motie Bibliotheek 2.0, welke maatschappelijke voorzieningen zijn er in deze wijk al aanwezig? Welke verenigingen en (buiten) sportlocaties zijn er in deze wijk?” geeft men aan: “Zie hiervoor het antwoord bij vraag 1” Met andere woorden dat het dus een verschuiving betreft en dat de voorzieningen al aanwezig zijn.

De Bredase SP kan op basis van de beantwoording van deze vragen helaas enkel tot de conclusie komen de gemeente Breda extra maatschappelijke voorzieningen onnodig vindt en dus totaal niet in de gaten heeft wat er in De Hoge Vucht en Geeren-Zuid speelt en nodig is.

Raadsvragen woningbouw Calandstraat
Antwoorden op raadsvragen Woningbouw Calandstraat