Bredase SP klaar voor de verkiezingen met enthousiaste kandidaten

10 november 2021

Bredase SP klaar voor de verkiezingen met enthousiaste kandidaten

Woensdagavond heeft de ledenvergadering van de SP Breda de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door fractievoorzitter en lijstrekker Inge Verdaasdonk (46). ''We hebben hier een supersterk team klaar staan, met een combinatie van ervaren SP'er en nieuw hongerig talent gaan we enthousiast de verkiezingen in. Met een grote tegenstelling tussen arm en rijk, een gigantisch gebrek aan woningen en falend VVD-beleid is een sterke SP belangrijker dan ooit en met dit team zijn we klaar voor die uitdaging''.

Huidig burgerraadslid, geschiedenisdocent en vakbondsman bij de onderwijsbond Michel Verschuren (37) staat op twee gevolg door nieuwkomer Olaf van der Bruggen op drie. Van der Bruggen (19) is student communicatie aan de Avans en organisatiesecretaris in het bestuur van de SP Breda. Op nummer vier staat ervaren raadslid en beleidsmedewerker in de Tweede Kamer Dirk Uyl (40).

Nummer vijf wordt ingenomen door nog een nieuwkomer, Edwin Plinck (Ondernemer, 46). De huidige fractiemedewerker Erica van der Muren (42) mag plek nummer zes invullen gevolgd door Frans Maas (Docent, 60) op nummer zeven. De top tien wordt afgerond met Joost van Dyck (Docent geschiedenis, 41), Marlous Fieret (Werkzaam in de zorg, 40) en afdelingsvoorzitter Oscar van Raak (Student, 21)

Huidig raadslid en oud fractievoorzitter Bas Maes (41) keert niet meer terug in de top tien, na 12 jaar onuitputbare inzet houdt de oud lijsttrekker het waarschijnlijk voor gezien met plek 11 op de lijst. Ook zwaait burgerraadslid Maurice Spapens (53) af, na vele malen hoog op de lijst is Spapens nu de eerste van drie lijstduwers. De andere twee zijn Bredaas Kamerlid Michiel van Nispen (39) en bekend strafrechtadvocaat Peter Schouten (64).

De hele kandidatenlijst:

1. Inge Verdaasdonk