Mooi nieuws over gratis nieuws!

29 mei 2024

Mooi nieuws over gratis nieuws!

Foto: pixabay / pixabay

Mooie nieuws over gratis nieuws! Het uitdelen van gratis abonnementen aan mensen die dit niet kunnen betalen, blijkt een groot succes. Burgerraadslid Marlous Fieret stelde hier vragen over, waarop het Bredase college positief reageerde.

SP'er Ron Meyer initieerde dit samen met de Gelderlander in Heerlen- Noord, de Radboud Universiteit onderzocht de effecten hiervan. De abonnees voelen zich beter geinfomeerd, vertrouwen meer op de keuzes die ze maken en gaan zelfs meer naar de stembus, zo bleek uit het onderzoek. Is dit ook iets voor Breda, aldus Fieret?

Het college is in gesprek gegaan met BN de Stem en Verbeter Breda, waarin besproken is om nieuws in te zetten tegen kansenongelijkheid in Breda. DPG media, waar BN de Stem onder valt, stelt de krantenabonnementen komende 3 jaar beschikbaar. Er is hiervoor samenwerking gezocht met lokale partijen, zoals de voedselbank en Quiet. de komende tijd zullen de plannen verder worden uitgewerkt.

Gratis BN DeStem-abonnement voor lezers zonder financiële middelen | Achter de Schermen | bndestem.nl