Mooiland komt beloftes niet na: huurders hangen spandoeken op

8 november 2023

Mooiland komt beloftes niet na: huurders hangen spandoeken op

Een jaar geleden zijn huurders in opstand gekomen tegen woningcorporatie Mooiland. 114 handtekeningen, een zwartboek dat na lang aandringen is aangeboden aan de directeur, maar de problemen zijn desondanks alles absoluut niet minder geworden en komt Mooiland haar mooie beloftes niet na. Omdat praten niet geholpen heeft, hebben de huurders spandoeken buiten gehangen met de leus: "Mooiland geeft niet thuis".

Huurder en actieleider Maartje Verheijen: "Mooiland geeft nog steeds niet thuis. Dhr. Kivits, de directeur van Mooiland, beloofde van alles, maar het enige wat ze doen is wegkijken en wachten op de aanstaande verkoop van onze woningen. In de tussentijd zitten wij nog altijd letterlijk in de kou!".

Het door de bewoners opgestelde zwartboek windt er geen doekjes om: De nieuw geplaatste draairamen zijn te klein, waardoor er kou naar binnen komt. Dit probleem wordt versterkt door het ventilatiesysteem dat 24/7 lucht de woning in trekt. Nadat Mooiland het zwartboek in ontvangst heeft genomen maakten ze een aantal beloftes. Onder andere de ventilatieproblemen zouden opgelost worden en er zou onderzoek worden gedaan naar de draairamen zodat huurders niet meer in de tocht en kou zouden zitten. Als je de bewoners spreekt wordt één ding duidelijk: de beloftes zijn niet nagekomen!