Twee Bredanaars op voorlopige kandidatenlijst SP

7 september 2023

Twee Bredanaars op voorlopige kandidatenlijst SP

Bredanaars Michiel van Nispen (plaats 5) en Inge Verdaasdonk (plaats 27) staan op de (voorlopige) kandidatenlijst van de SP voor de Tweede Kamerverkiezingen. De leden van de Bredase SP hebben op de ledenvergadering van woensdag 6 september hun steun uitgesproken.

Michel van Nispen is momenteel ook actief als Tweede Kamerlid voor de SP. Hij laat weten nog lang niet klaar te zijn in politiek Den Haag. Van Nispen: “Er zijn nog genoeg idealen om voor te strijden, zeker met de nieuwe politieke tijd die aangebroken is, of aan moet gaan breken!". Op dit moment is van Nispen ook ondervoorzitter van de parlementaire enquêtecommissie fraudebeleid en dienstverlening, de enquête die er op initiatief van Renske Leijten en Lilian Marijnissen gekomen is naar aanleiding van het toeslagenschandaal. Van Nispen: “Ik vind deze parlementaire enquête van groot belang voor de samenleving als geheel, omdat het gaat om de lessen die de politiek uit dit schandaal en het fraudebeleid in den brede moet gaan trekken”.

Inge Verdaasdonk is in de Bredase politiek geen onbekende. Ze is sinds 2016 onderdeel van de fractie van de Bredase SP en sinds 2020 is ze de fractievoorzitter. Verdaasdonk: “De strijd tegen kansenongelijkheid en voor bestaanszekerheid voor iedereen, is op meerdere manieren uit te voeren”. Het afdelingsbestuur van Breda ziet dat ze dit nu al jaren in Breda doet en ze willen haar zeker niet kwijt in Breda. Ze steunen echter wel haar kandidatuur omdat zij zien dat deze strijd in heel Nederland nodig is.

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.