Bredase SP feliciteert Onder De Pannen met start

2 augustus 2021

Bredase SP feliciteert Onder De Pannen met start

Foto: Dirk Uijl

Namens de Bredase SP heeft fractievoorzitter Inge Verdaasdonk het project Onder De Pannen van Stichting de Herberg Breda met een taart gefeliciteerd met hun start. Onder De Pannen is op 1 juli van start gegaan met coördinator Synaima Bevelander en gaat in samenwerking met de gemeente bemiddelen tussen mensen die een kamer over hebben en economisch daklozen die met spoed woonruimte nodig hebben.

“Door de enorme krapte op de woningmarkt zie je dat mensen na een echtscheiding of samenloop van omstandigheden ineens op straat belanden. Dan worden kleine problemen al heel snel groot. Daarom hebben wij bij het nieuwe armoedebeleid erop aangedrongen dat dit project er komt!” zegt Verdaasdonk. De SP juicht van harte onderlinge solidariteit toe maar blijft zich hard maken voor de bouw van meer betaalbare en sociale woningen. Want een eigen sleutel is de enige echte oplossing voor economische daklozen.