Vraag nu de BredaPas 2021 aan!

8 februari 2021

Vraag nu de BredaPas 2021 aan!

Foto: SP Breda

De SP Breda zet zich in om meer bekendheid te geven aan de BredaPas onder bewoners en organisaties. Ondanks dat momenteel vanwege de lockdown alle organisaties op het gebied van cultuur, educatie en sport gesloten zijn, is het nu wel precies het juiste moment om de BredaPas 2021 aan te vragen. Je hebt de pas dan nl op tijd in huis zodat je, meteen als alles weer open gaat, gebruik kunt maken van alle kortingen!

Wellicht heb je tot nu toe geen BredaPas aangevraagd, omdat je er nog niks vanaf wist of omdat je denkt dat je er niet voor in aanmerking komt. Vorig jaar heeft de gemeente Breda echter de inkomensgrens voor de BredaPas (en voor het Schoolstartpakket) verhoogd naar 120% van het Wettelijk Minimumloon! Wellicht dat je dus (nu wel) in aanmerking komt voor deze gratis kortingspas!

Wanneer kom je in aanmerking?
Niet alleen mensen met een bijstandsuitkering komen in aanmerking voor de pas! Ook als je werkt en/of een koophuis hebt kan het zijn dat je in aanmerking komt!
De voorwaarden zijn dat je in Breda woont, 18 jaar of ouder bent en je netto maandinkomen (excl. vakantiegeld) lager is dan € 1893. Ook je vermogen (bv een auto of spaargeld) is niet hoger dan
 € 6295 voor een alleenstaande of  € 12.590 voor een alleenstaande ouder of gehuwden/samenwonenden. Ook studenten die één of meerdere kinderen hebben en huishoudens in de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen) of gemeentelijke schuldregeling komen in aanmerking!

Vraag dus nu de BredaPas aan! Dat kan via de website: https://www.breda.nl/BredaPas-aanvragen
Heb je hulp nodig bij het aanvragen van de pas? Neem dan contact op met de gemeente.

Korting vanuit de Gemeente en vanuit organisaties zelf
Met de BredaPas kom je in aanmerking voor een vergoeding van maximaal € 75,- per persoon per jaar vanuit de gemeente. Dit bedrag kun je besteden bij organisaties op het gebied van cultuur, educatie en sport. Sommige organisaties verrekenen zelf het bedrag met de gemeente. Daardoor kun je gratis naar het Stedelijk Museum, gratis lid worden van de Bibliotheek en met korting sporten bij sportschool My Health. Bij andere aanbieders moet je eerst zelf het geld voorschieten, maar je kunt erg gemakkelijk maximaal €75 euro per jaar terugvragen bij de gemeente via https://www.breda.nl/bijdrage-sport-cultuur-en-educatie-met-bredapas

Heb je de pensioengerechtigde leeftijd en maak je, door lichamelijke- of sociale omstandigheden, gebruik van een maaltijd aan huis of in een seniorenrestaurant? Ook dan kom je in aanmerking voor korting: Met de BredaPas krijg je maximaal € 4,31 korting per maaltijd. De korting wordt direct door de leverancier verrekend.

Naast bovenstaande korting vanuit de gemeente Breda zijn er ook nog tal van organisaties die zelf korting geven op vertoon van de BredaPas.

In totaal zijn er momenteel maar liefst 44 organisaties waar je korting krijgt met de BredaPas!
Zo krijg je korting bij o.a. Bachkoor Brabant, De Verbinding (wijkcentrum Alexberg), Stichting Tientjes, Kinderboerderij Parkhoeve Breda-Noord, Reptielenhuis De Aarde, Mondiaal Centrum, Stichting Bredase Aangepaste Sporten, Bristol Stada Stores, Dierenziekenhuis Breda en bij de Kringloopwinkels Vindingrijk en Help ons Helpen.

Alle korting zijn vanaf nu te bekijken op: https://www.breda.nl/voordeel-BredaPas

Wil je als organisatie ook korting aanbieden aan mensen met een BredaPas? Neem dan contact op met de gemeente Breda. Heb je andere vragen, ideeën of opmerkingen m.b.t. de BredaPas? Dan kun daarover ook contact opnemen met de SP Breda via breda@sp.nl.