Verbetervoorstellen aangenomen; SP stemt voor begroting

14 november 2020

Verbetervoorstellen aangenomen; SP stemt voor begroting

Er komt meer aandacht voor armoede tijdens de coronacrisis, in de strijd tegen de woningnood komen er tijdelijke woningen op de Frankenthalerstraat, in de Hoge Vucht wordt het voorzieningenniveau onder de loep genomen en gewerkt aan een Bibliotheek 2.0 en de bezuiniging van €50 duizend op de bezwaarschriftencommissie is van tafel. Al deze voorstellen van SP Breda konden bij de begrotingsbehandeling rekenen op de steun van een overgrote meerderheid van de gemeenteraad. “Omdat zoveel van onze verbetervoorstellen zijn overgenomen, hebben we voor het eerst sinds tijden voor een begroting gestemd”, zegt Inge Verdaasdonk, fractievoorzitter van de SP in Breda. “Maar natuurlijk blijven we kritisch op de stijgende woonlasten zoals de afvalstoffenheffing die vooral de huurders raken. En op prestigeprojecten zoals het doortrekken van de haven en de topsporthal die de begroting onnodig onder druk zetten in deze tijd van crisis.”