Bewoners en SP samen voor veilig voetgangersgebied

5 juli 2020

Bewoners en SP samen voor veilig voetgangersgebied

Samen met buurtbewoners heeft de SP dit weekend opvallende posters in en rondom de Middellaan opgehangen. Aanleiding is dat het voetgangersgebied in die straat regelmatig gebruikt wordt als raceroute. Buurtbewoner en SP-bestuurslid Maartje Verheijen: “Met name rondom etenstijd, als de bezorgscooters de weg op gaan, is het hier een komen en gaan. Los van dat het niet mag, hier wonen veel oudere mensen en kinderen. Die scooters racen rakelings langs de portiekdeur, het is gewoon wachten op een ongeluk.” De SP-fractie heeft naar aanleiding van deze actie en eerdere berichtgeving in BNdeStem inmiddels raadsvragen gesteld aan de wethouder.

De situatie in het gebied is op dit moment ook niet echt ideaal. Het deel van de Nijverheidssingel binnen de singels ligt open, en de Adriaan van Bergenstraat wordt nogal eens geblokkeerd door bouwverkeer. Daarnaast zijn er door het succesvolle deelconcept GO Sharing veel nieuwe scooterrijders op de weg. Toch is dit voor Verheijen geen excuus: “We kennen allemaal de huidige omstandigheden. Daar moet je als gemeente op inspelen door zowel een alternatieve route te bieden als ook door te handhaven.”