60 gratis parkeerplaatsen voor zorgpersoneel Amphia

6 april 2020

60 gratis parkeerplaatsen voor zorgpersoneel Amphia

Foto: Google Streetview

Het bedrijf Bond Concept doet wat het bestuur van het Amphia vooralsnog nalaat: gratis parkeerplaatsen voor zorgmedewerkers. Via de Corona Hulpdienst kreeg SP Breda klachten binnen dat terwijl heel Nederland applaudisseert voor het zorgpersoneel, het Amphia de medewerkers gewoon laat betalen voor het parkeren van hun auto. We stelden hier ook raadsvragen over. Ondertussen vroeg Bond Concepts, eigenaar van de torens op de hoek van de Claudius Prinsenlaan en de zuidelijke rondweg, zich af wat zij konden doen tijdens de coronacrisis. Na een tweet van SP-burgerraadslid Michel Verschuren ging het balletje rollen. Via een contactpersoon van de gemeente kwamen Verschuren, zorgmedewerkers en Bond Concepts in contact: “Er was snel een plan geboren om zo’n 60 niet-gebruikte parkeerplaatsen bij dit kantorencomplex gratis beschikbaar te stellen voor de het personeel van het Amphia. Vanaf dinsdag 7 april al kan het personeel gebruikmaken van de parkeerplaatsen.” SP Breda is er trots op hoe deze ondernemer zijn steentje bijdraagt in deze moeilijke tijden en is blij dat we konden helpen.