SP Breda steunt personeel Amphia bij cao-acties

8 oktober 2019

SP Breda steunt personeel Amphia bij cao-acties

Vandaag voert het personeel van het Amphia actie voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden en minder werkdruk. Dit deden zij onder andere met actiebijeenkomsten in de hal en het draaien van zondagsdiensten. Ook SP Breda was op de locaties Molengracht en Langendijk om de actievoerders een hart onder de riem te steken. “Hierbij merkten we dat ook onder patiënten er veel begrip is voor de acties van de verpleegkundigen”, zegt SP-raadslid Inge Verdaasdonk. Marktwerking en zorg verlenen, gaan niet samen. Dat merken ook de verpleegkundigen in het ziekenhuis. Verdaasdonk: “Ze geven aan dat de patiëntveiligheid in gevaar komt, omdat de werkdruk te hoog is en ze simpelweg met te weinig collega’s staan!”

SP Breda wenst de medewerkers veel succes met hun acties en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen snel op om over de brug te komen met een fatsoenlijk aanbod wat zal zorgen voor meer waardering en minder werkdruk.