Enquête huishoudelijke hulp

25 juli 2019

Enquête huishoudelijke hulp

SP Breda roept huishoudelijke hulpen en hun cliënten op om hun ervaringen te delen door middel van een enquête. We zitten midden in de vakantieperiode. Een periode waarin vorig jaar veel mis ging in de huishoudelijke hulp. Huishoudelijke hulpen bleken tijdens hun vakantie vaak niet vervangen te worden, terwijl thuiszorginstellingen ook in de zomer net zoveel betaald krijgen als anders. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze betaald krijgen voor werk dat niet wordt uitgevoerd. We hebben toen wethouder Miriam Haagh (PvdA) hierop aangesproken en dat heeft ze zich aangetrokken. Voor komende zomer zijn duidelijke afspraken gemaakt met zorginstellingen. Heel mooi, en natuurlijk hopen wij dat deze afspraken ook na worden gekomen. Om daar zeker van te zijn, hebben we een enquête uitgezet voor zowel mensen die huishoudelijke hulp ontvangen als mensen die in de huishoudelijke hulp ontvangen.

Vul hem in en wijs andere mensen er ook op deze in te vullen, zodat we na deze zomer weten of de acties en afsprak en die er nu liggen, voldoende zijn. Na de zomer zullen we de resultaten van de enquête bekend maken.