Europese verkiezingsuitslag komt ook in Breda hard aan

27 mei 2019

Europese verkiezingsuitslag komt ook in Breda hard aan

Dat de SP beide zetels in het Europees Parlement verliest en daarmee een belangrijk front voor onze politieke strijd, komt ook in Breda hard aan. Na eerdere verkiezingsnederlagen waaronder recent nog bij de Provinciale Statenverkiezingen, lag een verlies in de lijn der verwachting. “Maar dat beide zetels verloren gaan valt wel erg tegen”,  zegt Michel Verschuren, afdelingsvoorzitter in Breda. De discussie over welke keuzes er gemaakt zijn in de campagne en hoe die uit hebben gepakt, zal de komende tijd stevig gevoerd worden in de partij. Verschuren concentreert zich ondertussen liever op waar de SP in Breda invloed op heeft: "SP Breda gaat veel de buurten in. Luisteren naar de mensen en samen met de inwoners van Breda het verschil maken. Dat doen we met een groeiend aantal leden. Ondanks deze zware klap voor onze partij pakken we de draad weer op." Morgen overdag ondersteunt SP Breda de stakers in het OV en morgenavond is er een bewonersbijeenkomst in Brabantpark om het over de parkeeroverlast te hebben.