SP Breda start parkeerenquête in Brabantpark

5 april 2019

SP Breda start parkeerenquête in Brabantpark

Op zaterdag 6 april gaat de SP Breda de wijk in om bewoners van Brabantpark te vragen naar hun mening over de parkeerdruk in hun wijk. In de komende 3 weken wordt steeds een ander deel van de wijk naar haar mening over het parkeren gevraagd, zodat er straks een volledig beeld is. Raadslid voor de SP Dirk Uijl hierover: “We willen erachter komen of er een parkeerprobleem is, en zo ja: welke oplossing de inwoners daar het liefst voor zien.”

De discussie over parkeren speelt al langer in Brabantpark. Een paar jaar geleden nog stuitten de plannen van de gemeente Breda om betaald parkeren op grote weerstand uit de wijk. De bewoners zagen de voorstellen van de gemeente om de parkeerdruk aan te pakken totaal niet zitten. Recent is de discussie weer opnieuw opgelaaid. Prima aanleiding om – voordat de discussie in de gemeenteraad komt – eerst zelf onderzoek te doen onder de inwoners.

De SP richt zich bij de enquête specifiek op het deel van Brabantpark dat in de buurt van Avans, Amphia en de NHTV ligt. Uijl: “Brabantpark is een grote wijk. Een heleboel mensen wonen daardoor ver weg van deze drie instellingen. Het beeld van mogelijke parkeeroverlast raakt erg vertroebeld als er ook mensen op reageren die geen overlast van deze 3 instellingen kúnnen ervaren.”

Reacties

Op vrijdag ook veel extra auto's (uit Belgie) bij de moskee bij de Antiloopstraat.
Waarom uit Belgie? dat is interessant om uit te zoeken...

Volg SP Breda