Verkiezingsuitslag teleurstellend, maar SP blijft overeind in Breda

21 maart 2019

Verkiezingsuitslag teleurstellend, maar SP blijft overeind in Breda

SP Breda haalde gisteren bij de Provinciale Statenverkiezing ruim 8% van de stemmen, evenveel als bij de Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Ten opzichte van de voor de SP historische overwinning van vier jaar geleden, levert de partij een kwart van de stemmen in. “Dat is nooit leuk, maar lag in de lijn der verwachtingen”, zegt afdelingsvoorzitter Michel Verschuren. “Toch is het goed om te zien dat onze achterban ons niet in de steek heeft gelaten in Breda. Omgekeerd kunnen alle kiezers ook weer op ons rekenen bij onze gezamenlijke strijd voor een beter Brabant en een Breda voor iedereen!”

Vanuit de Bredase SP-afdeling zaten afgelopen vier jaar Joep van Meel en Maurice Spapens in de Statenfractie. Zij stonden op nummers 7 en 10 op de huidige kieslijst en keren naar alle waarschijnlijkheid niet terug in de nieuwe Staten. Verschuren: “Ook voor hen is dit natuurlijk een teleurstellende uitslag. We bedanken hen ook vanuit Breda van harte voor hun inzet de afgelopen jaren.”

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.