CAMPAGNE: SP Breda op pad in Heusdenhout en Heuvel

11 maart 2019

CAMPAGNE: SP Breda op pad in Heusdenhout en Heuvel

Een drukke dag voor de SP'ers. Ze begonnen al vroeg in de ochtend. Om negen uur stond actievoerder van het eerste uur Paul Marijnissen met de SP-caravan paraat. Daarna trokken zij rond 9:30 de wijk in.  Vooral de Grote Houw en de Bisschopshoeve kregen een bezoekje van de SP'ers in rode jassen. Marijnissen: "Je ziet veel tevreden mensen, het is een rustige buurt. Maar men maakt zich wel zorgen om landelijke en provinciale thema's zoals het klimaat en de energierekening." Ook vandaag weer vroegen zij aan betrokken bewoners of zij lid wilden worden van de beweging Tijd voor Rechtvaardigheid. Aan het einde van de dag zijn er twaalf nieuwe mensen bijgekomen. Daar is organisatiesecretaris Pierre van Leent erg blij mee: "Nieuwe vrienden worden vaak ook lid. Zo kreeg de SP in Breda in de afgelopen maanden er meer dan 20 leden bij."

In de middag verhuisden de SP'ers naar de Heuvel aan de andere kant van de stad en ook daar zijn heel wat straten geflyerd en met veel bewoners een praatje gemaakt. In deze wijk waren meer mensen cynisch over de verkiezingen en sommigen waren het vertrouwen verloren. Na een vaak opbeurend praatje, kwam er toch twijfel en nam men de folder aan. De dag ervoor kwam ook het buitengebied van de afdeling Breda aan bod en werden de verkiezingsborden in Alpen-Chaam beplakt.