Campagne: SP Breda brengt nieuwe klok naar de Grote Markt

17 februari 2019

Campagne: SP Breda brengt nieuwe klok naar de Grote Markt

Foto: Radim Mazanek

Op een zonovergoten dag stonden op zaterdag 16 februari 20 SP’ers op de Grote Markt. Gewapend met flyers, koffie en… tijd. Opvallend was de verschijning van een grote klok op de markt. De SP kwam met een klassieke campagneslogan aan: “NU SP”. Michel Verschuren (voorzitter SP Breda): “Dat sluit goed aan bij ons huidige thema, tijd voor rechtvaardigheid, want een rechtvaardiger Nederland kan alleen met de SP.” Theo de Haan (SP-lid) bouwde de klok: “Met deze klok willen we laten zien dat het tijd is voor rechtvaardigheid.” Op de klok staan 12 thema’s die voor de SP belangrijk zijn, zowel lokaal, provinciaal, landelijk en in Europa.

In de provincie strijdt de SP voor een eerlijker energiebeleid, een kleinere veestapel en minder marktwerking in het OV. Daarnaast maakt de SP zich in de hele provincie hard voor een sterke jeugdzorg, meer woningen en onze volksgezondheid. De thema’s op de klok van SP Breda sluiten hier ook bij aan. De komende weken is de SP in de wijken te vinden, waarbij zij steeds als basis een wijkwinkelcentrum gebruiken. Op 23 februari is de SP te vinden op winkelcentrum Moerwijk.

De SP startte enige tijd geleden een nieuwe beweging. Tijd voor Rechtvaardigheid, waarbij zij mensen vragen om zich aan te sluiten bij een groeiende beweging die verlangt dat welvaart en macht eerlijker, socialer en rechtvaardiger verdeeld worden. Via https://tijdvoorrechtvaardigheid.nl kan je vriend worden van deze beweging.