Waarom is kerstboomverbranding Tuinzigt afgeschaft?

10 januari 2019

Waarom is kerstboomverbranding Tuinzigt afgeschaft?

Foto: brandweer_wervik

Uitgerekend in volkswijk Tuinzigt heeft de gemeente besloten om dit jaar geen kerstboomverbranding te organiseren. Dit tot verbazing en teleurstelling van veel inwoners. Bij een eerdere poging van wethouder Paul de Beer (D66) om kerstboomverbrandingen af te schaffen, kwamen SP en VVD met succes in opstand. “Een meerderheid van de raad steunde toen ons voorstel dat alleen met instemming van een wijk of dorp, de verbranding mag worden afgeschaft”, zegt SP-raadslid Dirk Uijl. “Dit lijkt mis te zijn gegaan in Tuinzigt aangezien de inwoners van niets blijken te weten. Wij roepen het college op om alsnog op zeer korte termijn – eigenlijk deze week nog! - een kerstboomverbranding te organiseren net als in alle andere dorpen en wijken.”

Zie onderstaand de vragen van SP Breda aan het College van B&W

Reacties

Geen verbranding is al heel erg jammer, maar dat je überhaupt nergens naar toe kunt met je boom, ze worden in tuinzigt niet eens opgehaald om ze door de shredder te halen, is ronduit irritant!