Laat afboeking stadion dure les zijn, geen weggegooid geld!

12 september 2018

Laat afboeking stadion dure les zijn, geen weggegooid geld!

Foto: Wikimedia, Martijn Mureau

Woensdag maakte de Gemeente Breda bekend dat NAC in de gelegenheid wordt gesteld het stadion terug te kopen voor 7,5 miljoen euro of eventueel deels voor 5,5 miljoen. Direct gevolg van deze eventuele verkoop, is dat er bijna 6 miljoen moet worden afgeboekt. Het stadion staat nu namelijk voor veel meer geld in de boeken. “Het is goed nieuws dat er eindelijk een eerste stapje gezet wordt in het terugdringen van de belangenverstrengeling tussen de gemeente en NAC”, zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. “Maar het afboeken van 6 miljoen aan belastinggeld kan niet zomaar zonder gevolgen blijven.

Vragen die wij hebben zijn waarom er in 2013 teveel voor het stadion betaald is en waarom die luchtbel al die jaren in de boeken is gehouden? En waarom heeft NAC al die jaren op basis van die te hoge boekwaarde, teveel huur moeten betalen? Wat de SP betreft moet de onderste steen boven komen. Laat die afboeking van 6 miljoen een dure les zijn, geen weggegooid geld!”