Raadsfractie beëdigd

30 maart 2018

Raadsfractie beëdigd

Donderdagavond is de Bredase Gemeenteraad beëdigd. Onder hen ook SP’ers Bas Maes, Patrick van Lunteren, Boi Boi Huong en Dirk Uijl. Daarnaast legden ook de burgerraadsleden de eed of gelofte af, waaronder Inge Verdaasdonk en Michel Verschuren. Fractievoorzitter Bas Maes stelde trots - en met de nodige humor - zijn team voor de komende vier jaar voor aan de stad. Lees hieronder zijn bijdrage...

Patrick

Patrick van Lunteren, 48 jaar geleden geboren in Utrecht. Een jaar of tien alweer woont hij in Breda. Eerst in het Ginneken, sinds maart 2017 in de Belcrum. Patrick is eigenlijk milieukundige en heeft ook jarenlang bij de SP-Tweede Kamerfractie in Den Haag gewerkt. Vandaag wordt hij weer raadslid maar we kennen hem natuurlijk vooral als allereerste SP-wethouder ooit in Breda. Binnen het college is hij verantwoordelijk voor jeugd, wonen, wijken en maatschappelijke opvang. Patrick is een toffe vent, heeft een groot hart maar is ook een strategisch denker. Erg fijn om hem er weer bij te hebben!

Boi Boi

Boi Boi Huong. Een bijzonder levensverhaal. Geboren 41 jaar geleden in Saigon en als klein meisje naar Nederland gevlucht. Opgeleid tot sinoloog en journalist en ze geeft ook Chinese taalles. Haar werk bracht haar van Groningen naar Breda waar ze sinds vorig jaar in het Ginneken woont. Dat werk zat even tegen maar omdat Boi Boi niets moet hebben van niets doen, is ze momenteel buschauffeur van de buurtbus in Breda Zuid-Oost. Boi Boi is intelligent, aardig zolang het kan en messcherp als het moet. Ik kijk er erg naar uit om samen met haar te strijden voor een beter Breda.

Dirk

Tsja... Dirk Uijl. Wat moet ik daar nog over zeggen. In enkele jaren uitgegroeid tot een begrip in de Bredase raad. 36 jaar oud. Geboren en getogen in Breda en woonachtig in Geeren Zuid. Al 12 jaar lid van de SP waarvan dus de afgelopen 6 jaar ook in de raad. Eerst als commissielid, sinds 2014 als raadslid. Jarenlang jeugdhulpverlener in Rotterdam Zuid geweest, en sinds 3 jaar beleidsmedewerker voor de SP fractie in de Tweede Kamer. Ondanks zijn wat rauwe voorkomen, is Dirk een echte steun en toeverlaat en staat hij altijd klaar als de partij, of de stad, een beroep op hem doet.

Inge

Inge Verdaasdonk. 42 jaar oud, ook geboren en getogen in Breda. Woont samen met haar dochters van 16 en 20 in de Belcrum. Maatschappelijk werker en werkt als zelfstandig begeleider bij complexe situaties. Ze is al vele jaren lid van de SP en sinds 2 jaar ook actief als burgerraadslid op vooral maatschappelijke onderwerpen. Inge is een geweldige teamspeler. Dat blijkt wel uit het feit dat zij haar plek in de raad opgaf, omdat zij van mening was dat de fractie beter gediend was met Dirk als raadslid. Haar kans komt nog maar totdat het zover is zijn wij al heel blij met Inge als burgerraadslid.

Michel

Michel Verschuren. Met 33 jaar de benjamin van onze fractie. Hij is docent geschiedenis in Tilburg en sinds enkele jaren ook de voorzitter van de SP-afdeling Breda. Samen met zijn Amerikaanse vriendin – wat je van ver haalt... – woont hij in Princenhage. Michel is binnen onze partij in korte tijd uitgegroeid van niet-actief lid tot onze rots in de branding. Dat hij uiteindelijk ook op de poorten van onze fractie zou komen bonken, was slechts een kwestie van tijd. Ik wens Michel veel succes als burgerraadslid maar weet eigenlijk al wel zeker dat hij het geweldig gaat doen.